Ох, още едно ялово послание на Джойс Майер. В интерес на истината, трябва да и благодаря за това, че ми дава конкретни поводи да сравня нейните идеи с Божиите от Библията.
Ако сте фенове на Джойс и на проповедниците от движението "Слово на вяра", опитайте се непредубедено да чуете поучението и накрая си задайте въпроса: "Какво всъщност беше посланието? Как да придобия самоконтрол?" Ако решите, че сте получили задоволителен, практичен отговор и следвайки инструкциите и, както твърди Джойс, вие скоро ще придобиете това качаество, може да не четете по-надолу. Но ако в главата ви са останали само анекдотите и забавните примери, може би трябва да преосмислите източника си на духовна храна.
От всичкото многословие излиза, че начинът да постигнем самоконтрол е да го упражняваме... като мускул... да го използваме...
Интересна е дефиницията и за самоконтрола: "Самокнтрол означава – Аз контролирам себе си!" Много дълбоко, Джойс, хората не биха се досетили сами! И още: "Самоконтрол не означава, че никога не можеш да правиш нищо, което искаш, просто означава, че не можеш да правиш всичко, което искаш, всеки ден от живота си!" И това трябва да мине за "трудно", а не "десертно" послание. На мен ми се струва достатъчно захаросано и мъгляво.
Още едно изместване на фокуса на Словото (Казвам още едно, защото и се случва поне веднъж на нейно поучение):
Римляни 5:18. "и тъй, както чрез едно прегрешение дойде осъждането на всичките човеци, така и чрез едно праведно дело дойде на всичките човеци оправданието, което докарва живот."
Ще си помислите, че този стих е цитиран за да се изяви истинското евангелие, че Исус Христос умря, за да ни изкупи от греха?
Ще си помислите, че този стих е цитиран за да се изяви истинското евангелие, че Исус Христос умря, за да ни изкупи от греха?
...
Нее! Не и от устата на Джойс. Този стих е цитиран, за да подкрепи НЕЙНАТА теза за самоконтрола – Адам и Ева нямаха самоконтрол, затова съгрешиха. Исус имаше самоконтрол, затова не съгреши и изпълни Волята на Отец... Когато стреляме, дори 0,01 градус отлконение – и пропускаме целта! Колко според вас е отклонението тук – точно, колкото да се подмени целта.
Коя е нашата цел – самоконтролът, плодотворният живот, благоденствието, благословенията, богатството, успехът, здравето? Или целта ни е евангелието? Как ще изпълним заповедтта на Господ Исус да се отречем от всичко, що имаме, да се отречем от себе си и да го следваме, ако умът ни е зает с преследването на тези неща? Или не ни е обещал да ни ги прибави, ако търсим ПЪРВО Неговото Царство и Неговата правда?
Още една подмяна на словото (Казвам още една, защото съм констатирала това и в другите анализи на нейни поучения) – Бог не ни е подарил "всичко необходимо за плодотворен и успешен живот", както казва Джойс, а "Неговата Божествена сила ни е подарила всичко, що е потребно за живота и за благочестието, чрез познаването на Този, Който ни е призовал чрез Своята слава и сила" 2 Петрово 1:3.
Бог не ни е обещал тези неща (плодотворен и успешен живот), както казва Джойс. Словото казва: "чрез които [Божията Слава и сила] се подариха скъпоценните нам и твърде големи обещания, за да станете чрез тях участници на божественото естество, като сте избягали от произлязлото от страстите разтление в света" 2 Петрово 1:4.
Стихове 3 и 4 не казват нищо за евангелието на просперитета (плодотворен и успешен живот), съдържанието им е съвсем различно – целта, изявена в тях е "да станете чрез тях участници на божественото естество" и то като сме "избягали от произлязлото от страстите разтление в света". Но как да ги цитира, като точно разтлението в света е центърът на нейните поучения!
Това се нарича злоупотреба, или изнасилване на Словото, още Исогеза – използване на стихове от Словото, извадени от контекста, за да се подкрепи тезата на говорителя. В случая, дори не се цитират пряко стиховете. Цитират се 5-ти, 6-ти и 7-ми стих от доста странен превод, където, по някакъв странен начин се вмъкват "добродетелите" "превъзходство, "непоколебимост и християнска енергия" (каквото и да означава това)?!? А препратката към 3-ти и 4-ти стих е: "няколко стиха по-нагоре". Ако бяха цитирани пряко тези стихове, на аудиторията щеше да е ясна измамата, а така лъжата се прокарва тънко и подмолно.
Коя е нашата цел – самоконтролът, плодотворният живот, благоденствието, благословенията, богатството, успехът, здравето? Или целта ни е евангелието? Как ще изпълним заповедтта на Господ Исус да се отречем от всичко, що имаме, да се отречем от себе си и да го следваме, ако умът ни е зает с преследването на тези неща? Или не ни е обещал да ни ги прибави, ако търсим ПЪРВО Неговото Царство и Неговата правда?
Още една подмяна на словото (Казвам още една, защото съм констатирала това и в другите анализи на нейни поучения) – Бог не ни е подарил "всичко необходимо за плодотворен и успешен живот", както казва Джойс, а "Неговата Божествена сила ни е подарила всичко, що е потребно за живота и за благочестието, чрез познаването на Този, Който ни е призовал чрез Своята слава и сила" 2 Петрово 1:3.
Бог не ни е обещал тези неща (плодотворен и успешен живот), както казва Джойс. Словото казва: "чрез които [Божията Слава и сила] се подариха скъпоценните нам и твърде големи обещания, за да станете чрез тях участници на божественото естество, като сте избягали от произлязлото от страстите разтление в света" 2 Петрово 1:4.
Стихове 3 и 4 не казват нищо за евангелието на просперитета (плодотворен и успешен живот), съдържанието им е съвсем различно – целта, изявена в тях е "да станете чрез тях участници на божественото естество" и то като сме "избягали от произлязлото от страстите разтление в света". Но как да ги цитира, като точно разтлението в света е центърът на нейните поучения!
Това се нарича злоупотреба, или изнасилване на Словото, още Исогеза – използване на стихове от Словото, извадени от контекста, за да се подкрепи тезата на говорителя. В случая, дори не се цитират пряко стиховете. Цитират се 5-ти, 6-ти и 7-ми стих от доста странен превод, където, по някакъв странен начин се вмъкват "добродетелите" "превъзходство, "непоколебимост и християнска енергия" (каквото и да означава това)?!? А препратката към 3-ти и 4-ти стих е: "няколко стиха по-нагоре". Ако бяха цитирани пряко тези стихове, на аудиторията щеше да е ясна измамата, а така лъжата се прокарва тънко и подмолно.
Истинското Библейско послание за самоконтрола (себеобладанието),
както и за останалите плодове на Духа се съдържа във всичките стихове от 3 до 7 на 2 Петрово 1 и в Галатяни 5:22,23. Всички изброени плодове на Духа са ПЛОДОВЕ на Святия Дух. Те се появяват, растат и зреят, когато се изпълваме със Святия Дух и това е процес. Според Джойс ние си ги имаме, но трябва да ги упражняваме, за да растат – отговорността е наша, ние трябва да се постараем да си ги изработим. На пръв поглед това казва и Петър във второто си послание, първа глава, но в 3-ти и 4-ти стих вече ни е е обяснил, че няма да стане с наши сили, както ни съветва Джойс – "да използваме плодовете", да ги "развиваме", "упражняваме" и "тренираме", като мускул". Не! Според Словото това става "чрез познаването на Този, който ни е призовал", чрез "Неговата Слава и Сила".
Има необходимост от нашето старание и усърдие, но то е да се изпълваме с Духа, да стоим на Лозата, а плодовете, затова са плодове – те си растат от живителния сок, който ние не възпрепятстваме да преминава през нас. Святият Дух е в нас, да, но Той действа, когато ние Му се предадем. Старанието и усърдието ни се изразява в изучаване на Словото, за да познаваме Бог и Неговата Воля, в молитва, пребъдване, ПРЕДАВАНЕ! А не в усъвършенстване на плътския ни характер, чиито качества трябва да "упражняваме". Къде е Славата на Бога, кой ще бъде похвален тогава – ние или Бог?
Ето това са целите на евангелието на просперитета – човешки усилия, себеусъвършенстване, самопомощ, себелюбие, себеуважение, добър имидж за себе си..., но не и БОГ. Бог е само средство за постигане на тези неща...
Господи, прости ни заблудите...
Има необходимост от нашето старание и усърдие, но то е да се изпълваме с Духа, да стоим на Лозата, а плодовете, затова са плодове – те си растат от живителния сок, който ние не възпрепятстваме да преминава през нас. Святият Дух е в нас, да, но Той действа, когато ние Му се предадем. Старанието и усърдието ни се изразява в изучаване на Словото, за да познаваме Бог и Неговата Воля, в молитва, пребъдване, ПРЕДАВАНЕ! А не в усъвършенстване на плътския ни характер, чиито качества трябва да "упражняваме". Къде е Славата на Бога, кой ще бъде похвален тогава – ние или Бог?
Ето това са целите на евангелието на просперитета – човешки усилия, себеусъвършенстване, самопомощ, себелюбие, себеуважение, добър имидж за себе си..., но не и БОГ. Бог е само средство за постигане на тези неща...
Господи, прости ни заблудите...
Моля Те да отвориш очите на сърцата ни и да ни дариш с Дух на мъдрост и откровение, за да Те познаваме и да изостриш нашето разпознаване, за да не се завличаме по измамливи учения.
Няма коментари:
Публикуване на коментар