понеделник, 19 януари 2015 г.

ЧОВЕШКИЯТ СИН

Трябваше да чуя гледната точка на един бивш мюсюлманин за това, кое го е убедило в божествеността на Исус Христос, за да осъзная и аз значението на титлата "Човешкият Син".

В Стария Завет, където хората са били наясно за съществуването на Бога и за позицията на човека спрямо Бога,  това название се е използвало за разграничаване на човешките същества от Бога и от Небесните същества. В Битие, Йов, Исая, Еремия, Езекиил и в Псалм 144 на Давид, наименованието се използва в смисъл на ниската позиция на хората спрямо Бога.


Но в книгата Даниил става въпрос не просто за човешки син, а за Един, Който изглежда, като човешки син, но седящ отдясно на Силата, увенчан с Владичество, Слава и Царство:

Даниил 7:13 Гледах в нощните видения, и ето, един като човешки син идеше с небесните облаци и стигна до Стария по дни; и доведоха го пред Него 
Точно към Даниил 7-ма глава се отнасят думите на Исус в Евангелието от Марк:
Марк 14:62 А Исус рече: Аз съм; и ще видите Човешкия Син седящ отдясно на силата и идещ с небесните облаци.

И още се казва в пророчеството на Даниил:
Даниил 7:14 И Нему се даде владичество, слава и царство, за да Му слугуват всичките племена, народи и езици. Неговото владичество е вечно владичество, което няма да премине, и царството Му е царство, което няма да се разруши.
И това е потвърждение на пророчеството от Псалм 2  и Псалм 110 на Давид:
Псалм 2:6 Но Аз поставих Царя Си На Сион, светия Мой хълм. 7 Аз ще изявя постановлението; Господ ми каза: Ти си Мой Син; Аз днес те родих. 8 Поискай от Мене и Аз ще ти дам народите за твое наследство, И земните краища за твое притежание. 9 Ще ги съкрушиш с желязна тояга, Ще ги строшиш като грънчарски съд. 
Псалм 110:1 Давидов псалом
Иеова рече на моя Господ: Седи отдясно Ми Докле положа враговете ти за твое подножие. 2 Господ ще простре от Сиона скиптъра на силата ти; Владей всред враговете си. 
И още веднъж потвърдено от ангел Гавриил пред Мария:
Лука 1:30 И ангелът й рече: Не бой се, Марио, защото си придобила Божието благоволение. 31 И ето, ще зачнеш в утробата си и ще родиш син, Когото ще наречеш Исус 32 Той ще бъде велик, и ще се нарече Син на Всевишния; и Господ Бог ще Му даде престола на баща Му Давида. 33 Ще царува над Якововия дом до века; и царството Му не ще има край. 

Когато Пилат попита Исус дали е Цар, Исус му отговори утвърдително, в съответствие с пророчествата, дадени за Него:
Йоан 18:37 Затова Пилат Му каза: Тогава, Ти цар ли си? Исус отговори: Ти право казваш, защото Аз съм цар. Аз за това се родих, и за това дойдох на света, да свидетелствувам за истината. Всеки, който е от истината, слуша Моя глас.

Исус Христос се роди и дойде на света, местообиталището на човешките същества, точно поради тази причина – да свидетелства за ИСТИНАТА. Истината, чието въплъщение беше Самият Той! Това беше начинът БОГ да свидетелства за Себе Си – като дойде на света от Небесните Си владения, като приеме образ и форма на човек, в човешка плът, за да може Божият Единороден Син да се нарече също така и ЧОВЕШКИЯТ СИН. 
Исус говори за Себе Си, като за Човешкия Син, като споменава тази Си титла повече от 80 пъти в Евангелията.
Защо Исус, който винаги твърдеше, че е изпратен от своя Отец – Бог, не наричаше Себе Си с титлата "Божи Син", а предпочете да Се нарече "Човешкия Син"?


Защото Божият Син беше изпратен от Отец на земята, сред хората, именно в качеството Си на представител на Човешкия род.
Защото с тази си титла и в качеството Си на Човешки Син, Исус щеше да се представи пред Отец, за да изпълни мисията Си – да примири човечеството с Бога. За изпълнението на тази мисия, трябваше да бъде и Бог и Човек. За да бъде посредник на Новия Завет/Договор, между Бога и човеците, Исус трябваше да бъде едновременно Божи Син и Човешки Син!
Титлата не Му беше необходима за пред човеците, а за пред Бога. Ако Му трябваше титла за пред човеците, щеше да  нарече Сам Себе Си "Божи Син!". Но Той не го направи, Неговият Отец Го направи на два пъти – веднъж при водното кръщение на Исус в река Йордан и веднъж на планината на преображението. Бог засвидетелства пред хората, че Исус е Неговият Възлюбен Син.
А Исус засвидетелства пред Бога, че е Човешкият Син, който беше подложен на същите изкушения и страдания, като човешките същества и въпреки това, остана без грях, за да може да послужи, като съвършения жертвен Агнец, без петно, без недостатък. (Евреи 4:15)


Само като представител на човешкия род, Исус можеше да да бъде жертвата, представляваща човеците, пред Бога.
И само като Божи Син тази жертва имаше стойността и цената да бъде достатъчна. 

...

Какво видя Даниил във видението си? Какво прави представител на човешкия род, СЕДЯЩ, отдясно на Силата, на Небето? И как е възлязъл там, че да седне на Самия Трон, отдясно на Бога? Йоан ни дава отговор на този въпрос:
Йоан 3:13 И никой не е възлязъл на небето, освен Тоя, Който е слязъл от небето, сиреч, Човешкият Син, Който е на небето. 
...
16 Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот: 
17 Понеже Бог не е пратил Сина на света да съди света, но за да бъде светът спасен чрез Него.
18 Който вярва в Него не е осъден; който не вярва е вече осъден, защото не е повярвал в името на Единородния Божий Син.
 
Ето защо титлата "Човешки Син" говори много по-силно за Божествеността на Исус Христос – защото само Божият Единороден Син можеше да бъде изпратен от Небето на земята, като Човешки Син, да изпълни мисята за примирение на Бога с човеците – защото бе заклан, като жертвен Агнец и със Своята кръв е изкупил за Бога човеци от всяко племе, език, люде и народ! (Откровение 5:9)

Ето защо няма, не съществува друг път към Бога, няма, не съществува друга врата, освен Исус Христос. Само и единствено Той можеше да изпълни тази примирителна мисия!

Само и единствено в Исус Христос съществуват и двете същности – божествената и човешката!

Само през Неговото разкъсано тяло имаме достъп до Отец, до Небесното Царство!
Затова беше дадено знамението с разкъсаната завеса между Святото и Най-Святото място в храма – за да ни покаже, че вече имаме достъп, чрез вяра в тази жертва Христос на кръста, до престола на милостта и благодатта, до самия Отец!

Само и единствено в разпнатото на кръста човешко тяло на Исус Христос можеше да бъде убита враждата, между хората и Бога. (Ефесяни 2:16) Трябваше да бъде убита, за да имаме мир с Бога.
Защото няма по-окаяни и по злощастни хора от тези, които са във вражда с Бога:

Евреи 10:28 Някой, който е престъпил Моисеевия закон, умира безпощадно при думата на двама или трима свидетели; 29 тогава колко по-тежко наказание, мислите, ще заслужи оня, който е потъпкал Божия Син, и е счел за просто нещо проляната при завета кръв, с която е осветен, и е оскърбил Духа на благодатта?
Те са осъдени да бъдат вечно отделени от Този, Който дава Живота – БОГ и дори да просъществуват за кратко на земята, в действителност са мъртви и осъдени с вечно наказание на вечно страдание.

Все още е Ден, все още е благоприятната Господна Година, дадена от Бога да чуем и да повярваме във великата, най-прекрасната вест – че жертвайки Своя единороден Син, Бог даде възможност на хората да заменят враждата с Него – с МИР с Него. (Лука 4:18, 19)
Всички хора вкупом съгрешиха (Римляни 3:10-18) и по този начин влязоха в бунт и вражда с Техния Бог и Създател, защото Той им е дал всяка възможност да познаят, че Той е Бог, но те се отвърнаха от Него и отказаха да Му дадат почитта и покорството като на БОГ.  Предпочетоха да се водят по своите си несмислени мъдрувания и да ходят в своите си беззаконни пътища. (Римляни 1:19-21)
На всички нас, същите тези бунтовни хора, Бог предлага – МИР. Като изработи Сам спасението от наказанието, което заслужаваме – в Христовата смърт на Кръста.

Е, какво решаваш, човече?

Ще продължиш да "живееш" в бунт срещу своя Създател, за да бъде стоварено върху тебе цялото вечно наказание, което заслужаваш от Всемогъщия и Суверенен Бог?

Или ще приемеш МИРА? Ще повярваш ли, че Исус пое наказанието, което трябваше да падне върху теб – върху Самия Себе Си (Исая 53:3-6)?

Какво решаваш?

Няма коментари:

Публикуване на коментар