петък, 21 ноември 2014 г.

КОНФРОНТИРАНЕ НА ГРЕШКАТА НА ХИПЕР-БЛАГОДАТТА, Майкъл Браун



Библейското послание за благодатта е прекрасно, славно и живототрансформиращо. Ние не можем да живеем без него и за една секунда от живота ни. Но има послание, което се проповядва днес в името на нова реформа на благодатта, което е смесване на мощна истина с опасна грешка. Аз го наричам хипер-благодат.

Една от фундаменталните доктрини на хипер-благодатта е посланието, че Бог не вижда греховете на децата си, тъй като ние вече сме направени праведни чрез кръвта на Исус и тъй като всички наши грехове – минали, настоящи и бъдещи вече са простени.

Това означавало, че Святият Дух никога не обвинявал вярващите за грях, че вярващите никога не трябвало да изповядват греховете си пред Бога, и че вярващите никога не трябвало да се покайват за греховете си, тъй като Бог ги виждал като съвършени в очите Си.

Лесно е да се види как такава проповядване може да бъде опасно, особено за вярващ изкушен да направи компромис.

Един учител на хипер-благодатта е написал това: "Когато Бог ме гледа, Той не ме вижда през кръвта на Христос, Той ме вижда очистен! По същия начин, Той ни вижда като свети и праведни. Той ни вижда, и Той харесва това, което вижда! "

Наистина ли? Винаги? 24-7? Бог винаги харесва това, което вижда, когато  гледа  народа си?

Да, той ни обича, но не винаги харсва това, което вижда?

Дали Исус харесваше това, което видя, когато смъмри пет от седем събрания в Мала Азия в Откровение 2-3? Дали Павел, пишейки от името на Господ, харесваше това, което видя, когато предупреди галатяните, че са отпаднали от благодатта и се попаднали в капана на законничеството? Дали Яков, също пишещ, като слуга на Господ, харесваше това, което видя, когато смъмри своите читатели за това, че са "приятели със света" и "Прелюбодейци"?

И ако Господ не вижда греховете ни, защо Яков пише, че ако вярващ, който е болен и също е съгрешил, Бог ще му прости, когато го изцелява (виж Яков 5: 14-15)? И ако Той не вижда греховете ни, защо Господ наказваше вярващите в Коринт за от техните грехове (виж 1 Коринтяни 11:27-32)? (И обърнете специално внимание на 1 Коринтяни 11:32: "А когато биваме съдени от Господа, с това се наказваме, за да не бъдем осъдени заедно със света.")



Ако Исус не вижда греховете ни, защо  каза на църквата в Ефес: "Но имам това против тебе, че си оставил първата си любов." (Откровение 2: 4)? И защо казва това на  църквата в Сардис? "Зная твоите дела, че на име си жив но си мъртъв. Бодърствувай и закрепи останалото, което е било близо до умиране; защото не намерих някои от твоите съвършени пред Моя Бог. Помни, прочее, как си приел и си чул, и пази го и покай се. И тъй, ако не бодърствуваш, ще дойда като крадец; и няма да знаеш в кой час ще дойда върху тебе."(Откровение 3: 1-3)

Звучи ли, като Господ да беше приятно развълнуван от това, което видя в Ефес и Сардис?

Ако Господ винаги "ни вижда като свети и праведни" и винаги "обича това, което вижда", защо той смъмри вярващите в Лаодикия, им казва, че те са били "окаяни, нещастни, сиромаси, слепи и голи" (Откр 3 : 17)? Защо не им каза: "Аз ви виждам като красиво облечени, здрави и богати?"

Ако е бил толкова щастлив от това, което е видял в Лаодикия, защо заплашва да избълва събранието от устата Си (виж Откровение 3:16)? И ако вярващите никога не трябва да се покайват за греховете си, защо Исус казва: "Ония, които любя, Аз ги изобличавам и наказвам; затова бъди ревностен да се покаеш." (Откровение 3:19)? И колко интересно е, че същата гръцка дума, използвана в Йоан 16: 8, където Исус казва, че Светият Дух ще обвини света за неговите грехове е същата дума, използвана от Господ в Откровение 3:19.


Точно, защото Бог ни обича, Той ни изобличава (не ни осъжда) и то е, защото грехът е толкова разрушителен, че Той ни призовава да се отвърнем от него. Това е добротата на Бога и това е, което прави благодатта, както пише Павел в Тит 2: 11-12: "Защото се яви Божията благодат, спасителна за всичките човеци и ни учи да се отречем от нечестието и от световните страсти и да живеем разбрано, праведно и благочестиво в настоящия свят"

Колко трагично е днес, когато Божиите хора бъркат гласа на Неговата коригираща любов с осъдителния глас на Сатана и колко тъжно е, когато те се противопоставят на очистващата работата на Духа, като твърдят, че няма нищо, от което да се очистим, тъй като Бог вече не виждал греховете ни.


Дали Той ни оправдава чрез кръвта на Исус? Абсолютно. Дали Той ни е отделил като святи за себе си? Без съмнение. Дали Той ни е призовал да бъдем Негови синове и дъщери, единствено, чрез Неговата любов и благодат? Да така е. И точно заради тези неща Павел пише: "И тъй, възлюбени, като имаме тия обещания, нека очистим себе си от всяка плътска и духовна нечистота, като се усъвършенствуваме в светост със страх от Бога." (2 Кор 7:1).

Какво красиво, възвишено призвание. Не позволявайте на никого да го открадне от вас.

·         Специална забележка: Книгата на Майкъл Браун за "хипер-благодатта" вече е излязла, но можете да гледате един час от видепроповедта по темата тук:
http://vimeo.com/59298991
·         А ето и линка към оригиналната стаия на английски:
http://www.charismanews.com/opinion/38297-confronting-the-error-of-hyper-grace


Бележка от автора на блога:

Преведох тази статия, защото отново виждам, как мои скъпи приятели, братя и сестри в Господа разпространяват, чрез социалната мрежа това "ново" послание на хипер-благодатта. Основно присъства в поученията на Джоузеф Принс и Крефло Долар, но съм го чувала от почти всички представители на движението "Слово на вяра".


Защо е грешно това послание?
Защото противоречи на Словото. Разглежда посланието на благодатта в една извратена крайност. То е точно това, за което ни предупреждава апостол Юда в 4-ти стих на посланието си:
"Защото са се вмъкнали някои човеци, които отдавна са били посочени, че подлежат на това осъждане, нечестивци, които обръщат благодатта на нашия Бог в похотливост и се отричат от единствения Владетел и Господ наш Исус Христос."


Това послание не само е грешно, то е отровно, защото парализира  вярващите, правейки ги резистентни към изобличението на Святия Дух и дори на собствената им съвест, правейки ги безчувствени към греха.

Свързани публикации:

НЯКОЛКО ОТКРОВЕНИ ВЪПРОСА ЗА ДЖОУЗЕФ ПРИНС, д-р Майкъл Браун

ЗА КОГО Е ЗАКОНЪТ, НАПИСАН НА СЪРЦАТА

КАКВО ОЗНАЧАВА ЗАКОНЪТ, НАПИСАН НА СЪРЦАТА

Няма коментари:

Публикуване на коментар