сряда, 28 май 2014 г.

ОТНОВО ЗА ЛЮБОВТА




Има три основни мотива, човек да върши нещо – от страх, за награда и от любов. И трите мотива са Библейски, но единственият мотив, който има значение за естеството на делата ни, мотивът, който радва Божието Бащино сърце е любовта. Това е мотивът, който разграничава новородения вярващ от неновородения. Това е мотивът, който определя посоката на другите два мотива – към Бога, или към нас.

Божията любов към новородения вярващ е тази, която го съкрушава, предпазва и го прави обичащ – и Бога и ближния. Новороденият вярващ прави всичко от любов към Бога, а страхът от Бога за него е начало на мъдростта, наградата е бонус, причина да не се срамува в деня на Христовото съдилище, когато всички дела ще бъдат изпитани с огън.

За неновородения човек, заблуждаван, или самозаблуждаващ се, че е Христов, основните мотиви са страх и награда – страх за собствената му кожа, да не отиде в ада и многобройни награди в земния живот, поради "великодушието си" да приеме Исус Христос в сърцето си.
Любовта на Бога към него се изразява в това: "О, Бог толкова ме обича, че никога няма да ме нарани, каквото и да направя, както и да се отнасям към Него. Исус даде живота си за мен, как няма да ми подари всичко, което желая!"
А неговата любов към Бога –  разбира се, че ще обича този, който го благославя. Въпросът е, когато няма благословения, ако има трудности, болест, загуба, в какво би се обърнала тогава любовта към Бога?
В обвинение, в омраза?

За съжаление, това е, което наблюдаваме...

"Ако единствената причина да покаеш, скъпи приятелю, е да се запазиш от ада, тогава всичко, което си ти е САМО ЕДИН ЛЕВИТ, КОЙТО СЛУЖИ ЗА ДЕСЕТ СРЕБЪРНИКА И РИЗА! ТОВА Е ВСИЧКО! Опитваш се да служиш на Бога, защото Той ще ти прави добро! Но покаяното сърце е сърцето, което е видяло нещо от чудовищността на престъплението да си играе на Бог и отказването от преклонението и покорството към справедливия и праведен Бог, които Той заслужава! Защо трябва един грешник да се покае? ЗАЩОТО БОГ ЗАСЛУЖАВА ПОКОРСТВОТО И ЛЮБОВТА, КОИТО ГРЕШНИКЪТ Е ОТКАЗАЛ ДА МУ ДАДЕ! Не толкова, че той ще отиде в Рая. Ако единствената причина да се покае е това, че той ще отиде в Рая, това не е нищо друго, освен да се опитва да сключи сделка или да се спазари с Бог.
ЗАЩО ГРЕШНИКЪТ ДА СЕ ОТКАЖЕ ОТ ВСИЧКИТЕ СИ ГРЕХОВЕ? ЗАЩО ДА БЪДЕ ПРЕДИЗВИКАН ДА ГО НАПРАВИ? ЗАЩО ДА НАПРАВИ ЗАМЯНА, КОГАТО ИДВА ПРИ ХРИСТОС? ЗАЩОТО БОГ ЗАСЛУЖАВА ПОСЛУШАНИЕТО, КОЕТО ИЗИСКВА!
Говорил съм с хора, които нямат увереност, че греховете им са простени. Те искат да се чувстват в безопасност, преди да са готови да се ангажират с Христос. Но аз вярвам, че единствените, в които Бог, всъщност свидетелства чрез Духа Си, че са родени от Него са хората, които идват при Исус Христос и казват нещо като това: "Господи Исусе, аз ще ти се покорявам и ще Те обичам и ще Ти служа, и ще правя каквото искаш от мен да правя, докато съм жив, дори ако отида в ада в края на пътя си, просто ЗАЩОТО СИ ДОСТОЕН ДА БЪДЕШ ОБИЧАН И ДА ТИ СЕ ПОКОРЯВАМ, И ДА ТИ СЛУЖА, и аз не се опитвам да направя сделка с Теб! "

Парис Рийдхед, "Десет сребърника и риза"

ДЕСЕТ СРЕБЪРНИКА И РИЗА

Няма коментари:

Публикуване на коментар