петък, 4 март 2016 г.

КОГНИТИВЕН ДИСОНАНС





"Когнитивният дисонанс е състояние, характерно със сблъсък в съзнанието на индивида между неговите знания, убеждение, нагласи и новопостъпила от околната среда информация, която им противоречи."





Когнитивен дисонанс преживя Савел, по пътя за Дамаск. Изведнъж, това, което си мислеше, че абсолютно правилно и по Божията Воля се оказа точно противоположно на Божията Воля, даже срещу самия Бог.

Когнитивен дисонанс ще преживеят всички, които чуят следните думи на Господ Исус:

"Аз никога не съм ви познавал; махнете се от Мене вие, които вършите беззаконие."
Въпреки, че преди това са Го попитали:
"Господи! Господи! не в Твоето ли име пророкувахме, не в Твоето ли име бесове изгонвахме, и не в Твоето ли име направихме много велики дела?"


Какво беше условието да не бъде преживяна тази най-ужасна форма на когнитивен дисонанс?


По-надолу в Матей, Исус разказа притчата за къщата, построена на пясък и канара. От там разбираме какво е условието:
"Който СЛУША тия Мои думи и ги ИЗПЪЛНЯВА."

Ето още едно потвърждение на това:
Матей 7:21
Не всеки, който Ми казва: Господи! Господи! ще влезе в небесното царство, НО КОЙТО ВЪРШИ ВОЛЯТА НА ОТЦА Ми, Който е на небесата.


И още едно:
Матей 12:50
Защото, КОЙТО ВЪРШИ ВОЛЯТА НА ОТЦА МИ, Който е на небесата, той Ми е брат и сестра и майка.


И още едно:
Лука 11:28
А Той рече: По-добре кажи: Блажени ония, които СЛУШАТ Божието слово И ГО ПАЗЯТ.




Много хора днес си мислят, че е достатъчно само да знаят за Христовата жертва на кръста и да са се съгласили с това, което съдържа една молитва за покаяние, която някога са повторили...


Лука 6:46И защо Ме зовете, Господи, Господи! и не вършите това, което казвам?


За да не изпаднем в този когнитевен дисонанс накрая, може би би било добре да си зададем един въпрос колкото може по-рано:


Какво означава Бог да е мой ГОСПОДАР?


Няма коментари:

Публикуване на коментар