събота, 12 октомври 2013 г.

СИЛАТА НА МОЛИТВАТА




Кой е нашият най-добър пример за човек на молитвата – Исус Христос. Кой ни даде указания как да се молим – Исус Христос. Кой ни дава мъдрост за какво да се молим – Исус Христос.

Ако някой би предприел да поучава за молитвата, не би ли потърсил в Словото точно това? Но поученията на някои много популярни проповедници не се подчиняват на тази очевидна логика. Те си имат други цели, друг подход. Исус не е центърът на тяхното послание. Дори екипирането на светиите не е тяхна цел, а само привличане на тълпи с размазани философии, убедително налагане на заблуди и себично държание. Тъжното е, че има много избрани Божии хора, подмамени и впримчени в паяжините на тези проповедници. Вярвам, че Бог ми даде секира в ръцете, чрез един сън, да разкъсвам тези паяжини, разобличавайки лъжите в поученията. Особено на тези, които на пръв поглед изглеждат верни, или поне безобидни, имащи вид на благочестие, но отречени от силата. Но ако се задълбочите и изследвате и сравните със Словото и със поучения по същата тема на утвърдени Бащи на вярата, или на посветени наши проповедници-съвременници, разликата е очебийна. 
            
СИЛАТА НА МОЛИТВАТА – коментар на поучение на Джойс Майер
(В края има линк към видеото с поучението с българско аудио.)


За кой стих се сещате, като чуете това словосъчетание?

„Голяма сила има усърдната молитва на праведния.” Яков 5:16-б, нали!

Човек би предположил, че това е стихът, послужил за основа на послание с такова заглавие, но той дори не се споменава в цялото поучение. 
            Първо говорителката се старае да изложи какво е и какво не е молитвата:
  1. Свързана е с искреността на сърцето – вярно.
  2. Бог обръща внимание на усърдната молитва – е, Бог обръща внимание на всички молитви.
  3. Да не е многословна – вярно. Има Библейска основа за това: „А когато се молите, не говорете излишни думи, както езичниците; защото те мислят че ще бъдат послушани заради многото си говорене.” Матей 6:7
            Но вместо да цитира този стих, говорителката изтъква как Бог, в определен период от живота и Бог я предизвикал да се моли за всичко, което искала и се надявала с възможно най-малко думи. Тук се прокрадват още две идеи към слушателите – да се молиш за всичко, което искаш, или се надяваш и „Вижте ме, как Бог директно ми говори какво да правя.”
  1. Разговор с Бог – вярно;
  2. Молба за снабдяване на твоята, или нечия друга нужда – вярно;
  3. Хваление, благодарение, поклонение – вярно;
  4. Посвещаване на нещата на Бог – вярно;
  5. Като дишането – вярно;
  6. Липсата на молитва е грях!
            Упс! Това прозвуча като обвинение, публиката се стресна, веднага замазва  положението: „Последствието от липсата на молитва е НИЩО. Най-лошото, което може да се случи, ако не се молите е НИЩО.”
            Чакай малко, нали липсата на молитва беше грях, значи последствието на греха е „нищо”?!?

            Във Втората част на поучението, говорителката представя причините, поради които молитвите остават без отговор. Първо, тя мисли, „че всички молитви са отговорени, просто Бог не винаги казва „да”. Ако поискаме нещо не по волята на Бог, Бог казва „не”. Може да каже „почакай”, може да каже и „да”.”
            На теория, приемливо, но на практика, това е много объркващо – как можеш да различиш, ако молитвата ти не е отговорена веднага, дали Бог е казал „не”, или „почакай”? Трябва ли да чуеш някоя от думите, да се откажеш ли да се молиш, да продължиш ли, да се обезкуражиш ли? „Каквото и да каже, то е правилно!” заявява тя и решава, че е това би трябвало да оправи объркването. Изобщо „Доверете се на Бог за тези неща и животът става прекрасен!”
            И ето обобщението: „Ако Бог не отговори на молитвата ти веднага, това значи че: 1) не е времето; 2) Бог има нещо по-добро; 3) Не си поумнял достатъчно, за да знаеш как да си го поискаш.”
            Моето обобщение – Моли се за всичко, което искаш, или се нуждаеш, ако не го получиш, не се тревожи и бъди щастлив, защото Бог може да то го даде по-късно или да ти даде нещо друго, или чакай да поумнееш, за да знаеш как да си го поискаш. Каквото и да стане не можеш да обвиниш говорителката, че те е излъгала! „Бъдете признателни за това, което имате, защото Бог е преценил така! Доверете се на Бог за ТЕЗИ НЕЩА и животът става прекрасен, понеже не се борим постоянно.”
            Толкова много теория, за ТЕЗИ НЕЩА, които искаме, а Исус казва нещо съвсем различно: „Търсете първо Божието Царство и Неговата правда и всичко останало ще ви се прибави.” Матей 6:33

            После следва идеята за това, как не можем да променим някои неща, или хора, затова, трябва да се молим и да бъдем пример. Примерът със съпругата на Смит Уигълзуърт беше добър, но следващото изявление ме смути:
            „Ако се молите, това отваря врати на Бог да работи. Ако се опитваме да вършим неща без да включваме Бог, това Му пречи да работи.”
            Чакай малко, пак, не трябва ли Бог да ни включва в Неговите работи, а не обратно. Асоциацията е, че сякаш Бог изгаря от желание и едва ли не съществува за това, да работи за нас, но ние му пречим, защото не го включваме в нашите работи. Но ако се молим, все едно му отваряме вратата и го каним да се включи в нашите важни дела?!?
            Моля ви, фенове на Джойс, отворете си очите – това е чист Ню Ейдж Хуманизъм!
            Упс, усети се. Хайде пак да замазва положението: „Не можем да си съставяме планове и да очакваме Бог да ги благослови.”
            Кое от двете, Джойс, продължаваш да объркваш публиката с противоречивите си изявления. А може би това са просто „изявления-застраховки” – някои за публиката, други за критиците, на когото каквото му хареса.
            После набързо, с едно изречение предлага, как на практика да става това: „Прекарваме известно време с Бог и откриваме какво иска да правим, а после следваме Неговото водителство.” Който чул, чул, повече не спира на това. А има претенции, че поучението и е практично.
            Сега отново е време да погалим ушички: „Ако наистина вярваме в силата на молитвата и започнем да се молим за някое от ТЕЗИ НЕЩА, върху които се трудим и работим, то ще можем да си отдъхнем и да се наслаждаваме на живота си, докато Бог работи.”
            Ха сега, кой е Богът и кой слугата? Отново се върнахме на хуманизма и на Ню Ейдж.
            Следва едно похвално слово за Джойс Майер от Джойс Майер, как Бог работи, ако тя се моли:
            „Ако се моля, Бог работи. Вярвам, защото съм се молила за вас, хора, Молих се през цялата седмица и за конкретни неща днес, молих се в задната стая, преди да изляза тук. Помолих се Бог да извърши нещо във вас. Молих се за изцеления, Бог да изцели разбити сърца, да насърчава, да ви научи на нещо. Искам да се влюбите още по-дълбоко в Бог [тук за първи път става въпрос за любов към Бога] и затова вярвам, че докато съм тук и използвам дарбата, като правя това, което ЗНАМ да правя, че Бог работи вътре във вас. Аз вярвам, че във вас се влага нещо и вие ще видите резултатите от това, ЧЕ СЕГА СТЕ ТУК.
            Следват бурни аплодисменти. Мисля, че дори да е имало някаква награда на небето, с това изявление тя си я изгуби – получи одобрението на публиката. Още реклама:
            „И затова съм щастлива! Защото вярвам, че точно сега съм в центъра на Божията воля и вярвам, че правя най-доброто, което ЗНАМ и вярвам, че Словото на Бог ще окаже въздействие върху вас.”  
            Е, трябваше да спомене Словото на Бог, няма как, заради критиците. Няма значение, че досега не е цитира нито думичка от Него. Може би има предвид Словото на Джойс?
            Още една порция светска мъдрост – „Нямате достатъчно време на тази земя, за да бъдете нещастни. Нямате достатъчно време на тази земя, за да бъдете нещастни.”
            Дали е схванала иронията на Павел от 1 Коринтяни 15:32?
„Ако, по човешки казано, съм се борил със зверове в Ефес, какво ме ползува? Ако мъртвите не се възкресяват "нека ядем и пием, защото утре ще умрем".”

            „Вие трябва да сте непреклонни за това – нужно е да вярвате в силата на молитвата. Ако искате нещо, помолете за него”. Винаги съм мислела, че трябва да вярвам в силата на Бога, дори за снабдяване на нуждите ми, все пак Той е Йехова Ире. Но не, тук акцентът не е върху силата на Бога, а върху силата на МОЛИТВАТА. В нея трябва да вярваме непреклонно.
            „Единственият начин да получите НЕЩО от Бога е първо да повярвате в него чрез вяра и след това да го видите на живо. Вярата е да вярваш в невидимото.”
            Момент, нека заместим в неизвестното в уравнението. Вяра = вярване в невидимото. Следователно: Единственият начин да получите НЕЩО от Бога е първо да повярвате в него чрез вярване в невидимото и след това да го видите на живо.
            Това леко намирисва на визулизация – окултна практика от метод Да Силва, възприета по-късно от Ню Ейдж и разпространена като „Тайната”. В този метод трябва да си представяш желаното НЕЩО, да вярваш че ще го получиш, докато го видиш наяве.
            Нека видим какво казва Словото за вярата:
„А вярата е даване твърда увереност в ония неща, за които се надяваме, - убеждения за неща, които не се виждат.” Евреи 11:1
            Но тази дефиниция, малко се отдалечава от дефиницията за вяра на окултната практика.
            И сега следва шедьовър: „Причини, молитвата да остане без отговор. Първо, хората не се молят.” Логиката е желязна. Дори най-глупавите жени могат да направят логическата връзка, че ако няма молитва, не може да има отговор на нея.
            Най-после идва артилерията – за първи път ще се стреля с Божието Слово, а времето е преполовено:
            Следва отново реклама:
            „Сега ще научите как да освобождавате НЕЩА, чрез молитва. Ще имате толкова голяма вяра за молитвения си живот, като си тръгнете оттук, че ще знаете, че първата ви реакция на всяко обезпокоително нещо в живота ви е просто да се помолите за него и да го оставите. Не да се притеснявате, не да клюкарствате и да правите отрицателна изповед. Мисля, че Яков 4 ни учи много.”  
            Започва с някакъв странен превод на Яков 4:1: Стихът е: „Отгде произлизат боеве, и отгде крамоли, между вас? Не от там ли, от вашите сласти, които воюват в телесните ви части?
            А всъщност тя чете някакъв странен превод: „Откъде произлиза боричкането – боричкането с цялото безпокойството, притеснение, обезпокоение, раздразнение. –Боричкането започва с това, което пожелаваме. Завист. Кола, костюм, хората завиждат, че те го нямат.– Те се зареждат от вашите сладострастия, които воюват в телесните ви части – с други думи той казва: Боричкането е за неща, които искаме. – завиждате, пожелавате, това, което другите хора имат, желанията ви остават неизпълнени. Затова се превръщате в убийци, защото да мразите, значи да убивате, що се отнася за сърцето – Я, виж ти, какво ни говори това за завистта”
Яков 4:2
 „Пожелавате, но нямате; ревнувате и завиждате, но не можете да получите; карате се и се биете; но нямате, защото не просите.”
            Слушателят вече няма идея кое е цитат и кое – нейни думи. Изписаното на екрана стои за кратко там. И се различава от това, което тя казва. Този подход съм наблюдавал и в други нейни видео-проповеди.  Освен това, този цитат е добър обстрел за тези, които критикуват склонността и към лукс, а тя ги обвинява, че и завиждат за именията, колите, частния самолет и луксозната тоалетна чиния. После пренася това върху аудиторията: „Същото е и с вас – вие се сдобивате с луксозна кола и хората ви завиждат”  На мен ми звучи, като оправдание за притежаването на луксозни къщи и вещи.
            „Яков 4:2 – нямате, защото не молите.” Ето това е лайтмотивът на поучението – нямате, защото не молите!
            После следва цитат от Исая 65:1,2, който е абсолютно чужд на това, което тя иска да докаже с него: „Достъп дадох на ония, които не питаха за Мене; Близо бях при ония, които не Ме търсеха. Ето Ме! ето Ме! рекох На народ, който не призоваваше името Ми. Простирах ръцете си цял ден Към бунтовнически люде, Които ходят по недобър път След своите помисли”
            Но това, което тя цитира се различава и по съдържание и по смисъл от Библейския текст: „Бях готов да бъда потърсен от онези, които не питаха – схващате ли картината, Бог, който чака само някой да го потърси – бях готов да бъда потърсен от онези, които не питаха, бях готов да бъда намерен от онези, които не ме търсеха. Ето Ме, Ето Ме, – казва този, който е Аз съм – на народ – Израел – който не призоваваше името Ми. – 65:2 – протягах ръцете Си цял ден към бунтовнически народ, който ходи по лош път, след своите си помисли. – Не схващате ли картината на Бог, който казва, точно, както Исус казва в Матей 11 – Елате при мен отрудени и обременени.”
            Ето и грешното тълкуване: „Не ли невероятен стих [Исая 65:1] Бях готов да бъда потърсен от онези, които не питаха.
            Първо, това не е каквото казва стихът и второ, той се отнася до езичниците, на които Бог даде достъп, чрез вяра в Исус Христос. Няма нищо общо с това, че Бог е готов, предоставя се на разположение, на тази, които дори не го търсят и не питат за него от Израилевия дом. Това се нарича злоупотреба със Словото. На английски звучи изнасилване на Словото. Нарича се още исогеза или айсоджесис – намиране на стихове, които да са основа на човешка доктрина, т.е. Внасяне на външна доктрина в Библията.
            Нека продължим нататък – Евреи 11:6 „А без вяра не е възможно да се угоди Богу, защото който дохожда при Бога трябва да вярва, че има Бог, и че Той възнаграждава тия, които го търсят.
            Този стих, не е променен. А ето и коментарът: „Без вяра не може да се угоди на Бог и тези, които идват при Него, трябва да вярват в две неща – че Той съществува и че възнаграждава онези, които усърдно Го търсят. Бог е добър Бог. Той очаква да направи неща за вас, но вие трябва да поискате от Него.”
            Сериозно ли? Бог очаква да направи НЕЩА за НАС! Още една порция хуманизъм. Нима Бог съществува да ни дава неща, да прави неща за нас, да ни прави щастливи! Къде го пише това? Исус казва нещо съвсем различно:
            „А кой от вас, ако има слуга да му оре или да му пасе, ще му рече веднага, щом си дойде от нивата: Влез да ядеш?Напротив не ще ли му рече: Приготви нещо да вечерям, стегни се та ми пошетай, докато ям и пия, и подир това ти ще ядеш и пиеш? Нима ще благодари на слугата за дето е извършил каквото е било заповядано? [Не вярвам]. Също така и вие, когато извършите все що ви е заповядано, казвайте: Ние сме безполезни слуги; извършихме само това, което бяхме длъжни да извършим.” Лука 17: 7-10

            „Ето ви новина от Небето, току що я схванах – Не можете да следвате Святия Дух и да сте нещастни. Ако следвате водителството на Святия Дух, то трябва да сте щастливи. Понеже Той няма да ви заведе към нещастие. Той ще ви заведе към праведност, мир и радост в Святия Дух, защото това е Божието Царство.”
            Изолирано, в това изявление няма нещо грешно, но не е цялата истина и в контекста на хуманистичните идеи, това означава ако се чувствате изобличени, ако страдате от греховете си, ако минавате през трудности и изпитания, това не е от Святия Дух, защото, ако Го следвате не може да сте нещастни!
            Ето това е голямото предателство на хуманизма – води хората в един имагинерен розов свят на щастие, лукс, придобиване на неща и благословения и никога не им споменава, че ходенето по водителството на Святия Дух има и друга страна – скръб, съкрушаване, изпитания на вярата, докато стигнем до състоянието да имаме мир и радост в изпитанията и скърбите.
           
            Още една лъжа. Цитиран е Псалм 2:8 „Поискай от Мене и Аз ще ти дам народите за твое наследство, И земните краища за твое притежание.”
            Тълкуванието: „Можете да се молите за народите и да се молите Бог да ви даде вашите съседи и да ви даде народите. Ако не се молите дръзко, никога няма да получите кой-знае какво от Бог. Можете да получите нещо малко, защото ако се молите за малко, можете да получите малко. Но аз бих се молила по-скоро за много и да получа половината от него, отколкото за малко и да получа всичко.”
            Нека видим стиха в контекст: Псалм 2:
„1 Защо се разоряват народите, И племената намислюват суета?        
2 Опълчват се земните царе, И управниците се наговарят заедно, Против Господа и против Неговия Помазаник, като казват:
3 Нека разкъсаме връзките им, И нека отхвърлим от себе си въжетата им.    
4 Тоя, Който седи на небесата, ще се смее; Господ ще им се поругае.      
5 Тогава ще им продума в гнева Си, И в тежкото Си негодувание ще ги смути, казвайки:     
6 Но Аз поставих Царя Си На Сион, светия Мой хълм.       
7 Аз ще изявя постановлението; Господ ми каза: Ти си Мой Син; Аз днес те роди
8 Поискай от Мене и Аз ще ти дам народите за твое наследство, И земните краища за твое притежание.          
9 Ще ги съкрушиш с желязна тояга, Ще ги строшиш като грънчарски съд.      
10 Сега, прочее, вразумете се, о царе; Научете се, земни съдии.     
11 Слугувайте на Господа със страх, И радвайте се с трепет.     
12 Целувайте Избраника, за да се не разгневи, Та погинете в пътя; Защото скоро ще пламне Неговият гняв. Блажени са всички, които се надяват на Него.”

            Това е Месианско пророчество за Исус Христос, което се отнася до Хилядолетното Царство и не може да се използва като базов стих за доказване, че Бог ни е обещал народите за наследство и земните краища за притежание – това, приложено в този контекст звучи дори феодално, макар че отново се опитва да замаже положението със съседите. И какво означава да ни даде съседите отново, сред цялото това послание, което не казва нито една дума за благовестие и за спасение, а само за искане на НЕЩА и притежания, включително и луксозни. Има други стихове, които ни насърчават да завладяваме народите за Христос, но не е този. Този не говори за това.
            Отново исогеза, отново злоупотреба със Словото, отново заблуда, отново лъжа и отново прокарване тънко на идея за власт и притежание.
           
            И така – „Втората причина, поради която хората смятат [не тя], че молитвите им остават без отговор, или имат чувството, че молитвите им не произвеждат кой-знае какво в живота им, това е така, понеже не се молят дръзко. [подигравателно] Боже, ако е Твоята воля, направи това и онова”
            Пак, чакай малко не трябва ли да се молим по волята на Бога? Или така се молят "религиозните крави", които Джойс иска да срита с това изявление.
            Ще прескоча примера с продавачката, която Джойс научила, че не е грешно да се моли за пари и я научила да се моли за благоволението на клиентите, така че да не ходят при другите касиерки, а при нея. Ами ако сред другите касиерки има още по-нуждаещи се християнки?
            Изобщо в цялото послание става въпрос почти само за егоистичните нужди и желания, на хората, които тя учи как да се молят. В цялото послание не става въпрос за това, какво иска Бог от нас, а само за това, как Бог ИСКА да ни даде това, което ние ИСКАМЕ.
            «И ето Го Бог на вселената, който има всичко. На кого би го дал, освен на децата Си? Но Той казва: Нямате, защото не молите. Искайте и не спирайте да искате. Чукайте и не спирайте да чукате. Търсете и не спирайте да търсите!»
            Това са заключителните думи на поучението за силата на молитвата. Отново става въпрос за притежания и ако ги искаме, просто трябва да се молим.
            Моля ви, сложете си ръката на сърцето и съвсем честно кажете, научихте ли нещо ново, нещо практично, нещо, което да ви насърчи и да ви запали да имате интензивен молитвен живот, което да ви насърчи да търсите Бог, да му се посветите?
            Цялото послание е тривиално, пълно с клишета, противоречиво, необосновано със Словото, с неподходящи, понякога грешно цитирани, или грешно тълкувани стихове. Какво може да произведе това за вашия молитвен живот? Най-вероятно същото, което Джойс казва, че ще се случи, ако не се молите – НИЩО.
            Прилагам линкове към поучението на Джойс Майер «Силата на молитвата» и на поучението на Пол Уошър «Моли се и бъди сам с Бога»
            Предизвиквам ви да ги изгледате непредубедено и да ги сравните. Грантирам на всички истински новородени християни, че никога няма да поискат да пият от помията на Джойс Майер.
            Николаитите, които мрази Исус, според богословите са виновни за две основни неща:
  1. Примесват светщина, идолопоклонство, хедонизъм в Християнството;
  2. Налагат структура на елит и миряни.



В чистото неподправено Божие Слово е ИСТИНАТА, която освобождава и разчупва оковите. Дори 99%  чиста вода 1% мръсотия от канализацията – не, благодаря, няма да пием това. Бог търси смели и смирени мъже и жени, които да прогласяват ЦЯЛОТО ИСТИНСКО БОЖИЕ СЛОВО. Такива, които не се страхуват да изобличат лъжите и хитростите на сатана.

Четете Словото и сравнявайте, изследвайте, изпитвайте, не се доверявайте сляпо, включително и на мен.

Доверявайте се на Божието Слово и на Неговия Дух.




Няма коментари:

Публикуване на коментар