неделя, 18 август 2013 г.

БОЖИЯТА БЛАГОДАТ



Най-точното определение на благодат, което съм срещала е това: „Благодатта е желанието и силата да вършим Божията Воля.”
Няма да се спирам на доктрината за спасение по благодат, която е чистото духовно мляко. 
„Защото по благодат сте спасени чрез вяра, и то не от сами вас; това е дар от Бога; не чрез дела, за да се не похвали никой.” Ефесяни 2:8-9

Много често, обаче фалшивите учители спират до тук и пропускат следващия стих:

„Защото сме Негово творение създадени в Христа Исуса за добри дела, в които Бог отнапред е наредил да ходим.”
И точно тук се проваляме тотално, нехаейки за Божията Воля и за целта, за нашето създаване в Христос Исус – за добри дела, в които Бог отнапред е наредил да ходим. Общо взето, тук християните се разделят на две групи – от първата група,отказват да вършат каквито и да било дела, за да не ги обвинят, че търсят спасение, чрез дела. От втората група се хващат за думичката „отнапред” и вършат всичко, което намери ръката им, за да не пропуснат някое нареденио от Бога дело. Кое е правилно?
„Но с Божията благодат съм каквото съм; и дадената на мене Негова благодат не бе напразно, но трудих се повече от всички тях, - не аз, обаче, но Божията благодат, която беше с мене.” 
1 Кор. 15:10

Благодатта е желанието и силата да вършим Божията Воля. Истинският въпрос, който трябва да си зададем, всъщнст е: „Дали не отива напразно, на вятъра Благодатта, която ни е дадена от Бога?”
И тук критерият е хвалбата! Кой получава славата от спасението по благодат – Бог, за да не се похвали никой! Кой трябва да получи славата от делата по благодат?

„...като ни е предопределил да Му бъдем осиновени чрез Исуса Христа, по благоволението на Своята воля, за похвала на славната Си благодат, с която ни е обдарил във Възлюбения Си...” Ефесяни 1:5-6
Бог прави всичко за Своята Си Слава и Той няма да увенчае с Нея никоя плът. Но дали няма да ни държи отговорни, за напразното използване или направо за неизползването на Благодатта, с която ни е обдарил във Възлюбения Си? На мен, лично ми става страшно, като си помисля, че Създателят на вселената, моят Създател, ми е подарил скъпоценен подарък, във Възлюбения Си Син, който извърши изкуплението ми от греха и проля кръвта Си, за да направи възможно да бъда осиновена от самия БОГ, а аз да не го забелязвам, нито да го използвам...Това е, все едно открито пренебрежение...и то от самите Негови деца.
А този скъпоценен подарък е Божията СИЛА в мене, чрез която ми е възможно да живея Богоугодно, да се наслаждавам в живота според Божия стандарт, по Христовите заповеди.


Господи, моля Те, помогни ни да употребяваме благодатта Ти.
Господи, моля Те, помогни ни да видим състоянието си от Твоята гледна точка.
Господи, моля Те, помогни ни да се отвърнем от злите си пътища.
Господи, моля Те, помогни ни да се обърнем към ТЕБЕ.
Господи, моля Те, помогни ни да живеем по водителството на Твоя Свят Дух.
Господи, моля Те, помогни ни от опит да се научим да познаваме какво е Твоята воля и да живеем по нея.



Няма коментари:

Публикуване на коментар