петък, 30 август 2013 г.

ИСТИНСКИЯТ ХЛЯБ

 

 

Учениците, още удивени, събират останалите къшеи от петте ечемичени хляба. Пет хиляди бяха само мъжете, които се наситиха от благословените пет хляба и две риби. Докато пълнеха дванадесетте коша с къшеи, слушаха как хората говореха: "Наистина, Този е пророкът, Който трябва да дойде на света." Сърцата на учениците бяха изпълнени с радост. Ето, сега вече книжниците и фарисеите ще разберат, че Исус е Месията! Няма да могат да отрекат това чудо, извършено пред очите на пет хиляди мъже! Вече няма да Го преследват, за да Го убият, пък и тях, покрай Него. Триумф се чете в очите им!

Вярно е, че Исус често се оттегляше да се моли, но да се оттегли точно сега, когато всичко започна да се нарежда! И ги праща сами на другия бряг на езерото. Защо се крие, та нали ще дойдат да Го вземат, за да Го направят ЦАР! Нима това е лошо? Ще направят нашия Учител Цар!

Още объркани от реакцията на Учителя, те гребат. Духа силен вятър. Гребали са около 25-30 стадия и ... "Аз съм; не бойте се!", казва Исус, идвайки към тях по водата и веднага всички се озовават на другия бряг! Учениците са още по-объркани. Още не могат да осъзнаят как стана това да се озоват веднага на другия бряг и как човек може да ходи по водата...
Може би Учителят е размислил по въпроса за Царската позиция -- прокрадва се лъч надежда.

Ето ги, идват, намериха Го на другата страна на езерото: "Учителю, кога си дошъл тук?".
"Само да знаете, какво стана!" -- учениците са готови да затвърдят убеждението на тълпите, че Учителят е Месията, но:
"Истина, истина ви казвам: Търсите Ме, не защото видяхте знамения, а защото ядохте от хлябовете и се наситихте. Работете не за храна, която се разваля, а за храна, която трае за вечен живот, която Човешкият Син ще ви даде; защото Бог Отец Него е потвърдил с печата Си." 
"Учителю, така ли се говори на тези, които искат да те направят цар, ще ги обидиш!" -- мислят си учениците.
"Че Ти какво знамение правиш, за да видим и да Ти повярваме? Какво вършиш?" -- наостря се тълпата.
"Ето на, Учителю, обиди ги, разсърдиха се, пак искат знамение! Със сигурност можеш да направиш едно голямо чудо сега, за да ги убедиш! Ето, искат да им дадеш хляб от небето, дай им, Учителю, покажи им, забрави ли, вчера какво направи!"
На това Исус им каза: "Истина, истина ви казвам - не Моисей ви даде хляба от небето, а Моят Отец ви дава истинския хляб от небето. Защото Божият хляб е хлябът, който слиза от небето и дава живот на света." 
Тогава те Му казаха: "Господи, давай ни винаги този хляб.
Исус им отговори: "Аз съм хлябът на живота; който дойде при Мене, никога няма да огладнее, и който вярва в Мене, никога няма да ожаднее. Но ви казвам, че вие Ме видяхте и пак не вярвате."
Учениците се замислят: "Тук, явно има нещо, което не разбираме. За какво говори Той, че Той е хлябът, който е слязъл от Небето! Сега вече ще го помислят за луд!"

В синагогата в Капернаум са се събрали да слушат поученията на Учителя:
"Истина, истина ви казвам: Ако не ядете плътта на Човешкия Син и не пиете кръвта Му, нямате живот в себе си. Който се храни с плътта Ми и пие кръвта Ми, има вечен живот; и Аз ще го възкреся в последния ден. Защото Моята плът е истинска храна и Моята кръв е истинско питие. Който се храни с Моята плът и пие Моята кръв, той пребъдва в Мен и Аз в него. Както живият Отец Ме е пратил и Аз живея чрез Отца, така и онзи, който се храни с Мене, ще живее чрез Мене. Този е хлябът, който слезе от небето; онзи, който се храни с този хляб, ще живее до века, а не както бащите ви ядоха и после измряха."

И така, мнозина от учениците Му, като чуха това, казаха: "Тежко е това учение; кой може да го слуша?"

Но Исус, като знаеше в Себе Си, че учениците Му негодуват за това, ги попита: 
"Това ли ви съблазнява? Тогава какво ще кажете, ако видите Човешкия Син да отива там, където е бил преди? Духът е, който дава живот; плътта нищо не ползва; думите, които съм ви говорил, са дух и живот."

"Как така плътта нищо не ползва, Учителю, ами ние живеем на земята в плът, нима искаш от нас да се разхождаме и да си тананикаме "Аз съм пришълец от Месиянската планета!" и да не се тревожим какво ще ядем, какво ще пием, какво ще облечем? Знаем какво ще ни отговориш -- търсете първо Божието Царство и Неговата правда. Да, ама как да се доверим на думите ти, можем ли да сме сигурни, че винаги ще размножаваш хлябове и риби, като вчера. Пък и само хляб и риба...Възкресение в последния ден -- то до тогава, я камилата, я камиларя! Освен това, да сме ядели плътта му, да сме пиели кръвта му – какви са тези неща? Станете да си намерим учител, който ще ни учи на земни, практични неща, за всеки ден!"

Поради това мнозина от учениците Му отстъпиха и не ходеха вече с Него...





По Йоан 6-та глава

Няма коментари:

Публикуване на коментар